Onze buren moeten weten hoe gaaf het is in ons Montferland. Met onze Oosterburen zijn we al aan het samenwerken waarbij onze partners automatisch gepromoot worden in Duitsland. In België ligt dat nog iets anders. Daar zijn al wel contacten met toeristische organisaties aan het ontstaan maar bewerken we de markt voorlopig vooral online.
Wij hebben enkele nieuwe websites gelanceerd om onze Belgische vrienden, onze zuiderburen, te vertellen naar fietsparadijs Montferland te komen.
Fietseninmontferland.nl
Montferland.be
Achterhoek.be
Deze 3 concepten moeten buiten onze andere ‘Belgische’ sites als Fietsarrangement.be helpen meer Belgen te boeken in onze regio. Dat dit werkt is al goed te zien in de score van afgelopen maand waarbij we meer Belgen geboekt hebben dan ooit te voren. Krachtig doorpakken de komende maanden en zien dat we wat meer producten kunnen samenstellen speciaal voor onze gezellige zuiderburen.
We hebben begin deze week overleg met DVC die we sponseren met een nieuwe site en marketing rondom een voetbal toernooi. Ook deze week ontvangen we de Geinsköp die we ook sponseren en helpen met social media marketing rondom hun carnaval evenementen. Zo sponseren en ondersteunen we allerlei verenigingen en clubs in Montferland.
We gaan deze week op kantoor in Didam in overleg met OV St. Martinus uit ’s Heerenberg om de aansluiting en invulling van deze organisatie bij de campagne van Kasteelstad te bespreken.
Uiteraard zijn we zeer actief met onze Montferland op 1 campagne. Onze organisatie werkt landelijk en in Duitsland en België. Om een beetje een indruk te geven wat we bijvoorbeeld deze week nog meer doen.
We spreken deze week in A’dam een Mature marketing specialist, een collega van ons bedrijf Plusser.nl. Nog steeds in A’dam vraagt Toerisme Wallonië in België om advies rondom het bereiken van de 50 plusser in Nederland. In R’dam spreken we af met een nieuwe Dinnershow partner. In het midden van de week presenteren we een plan voor een hotelgroep in de Achterhoek die ons 20 jarig jubileum in de Graafschap Achterhoek een feestelijk tintje geeft. De voorzitter daarvan kwam vorige week nog met een mooie opmerking : ‘Jullie zijn onze krachtigste marketingpartner in de Achterhoek‘. Er zijn er genoeg die dat van zichzelf zeggen, super leuk dus als je dit gewoon spontaan te horen krijgt. Een strategische partner van ons heeft een nieuw vakantiepark gekocht in Overijssel. We gaan met 2 specialisten bij hem op bezoek om met elkaar een strategie op te zetten ook dit vakantiepark goed te promoten en te boeken. We bezoeken een mooie locatie in Doetinchem die ons nieuwe toeristische informatie punt in Doetinchem gaat versterken. We krijgen een mooie Duitse Hotel groep op bezoek die met 8 hotels tegelijk bij ons wil aansluiten. Er is ook strategisch overleg met een hotelpartner die nu meer dan 100 hotels heeft. Ons Gelders Overijssels bureau voor Toerisme met onder andere onze Hanzesteden campagne start met de Veluwe jubileum campagne
Als laatste bereiden we onze 2e presentatie en afspraak voor met Gastvrij Didam af die we actief bij onze Montferland op 1 campagne aan het betrekken zijn.