Gisteravond was het eindelijk weer zover, de ‘Politieke avond’ . Meer dan een Corona jaar verder presenteerden we voor de 2e keer aan de politiek in Montferland de tussentijdse resultaten van de Montferland op 1 campagne. Rob Vister, de voorzitter van de Stichting Montferland Marketing, opende de avond waarna er meteen een enerverend gesprek ontstond. Een lange avond, waar we nog tot in de late uurtjes raadsleden mee hebben genomen in de campagne. De hele politiek was aanwezig in het Raethuys in Kasteelstad ’s Heerenberg. We zijn blij met de aandacht voor onze inzet gezien al hun drukke agenda’s .
Tijdens de presentatie legde Rob van Crio uit hoe een campagne werkt, vertelde over het uitvoeringsprogramma en presenteerde resultaten. Een raadslid vroeg ‘en publiek’, en als ik ‘fietsen in montferland’ in geef in Google wat krijg ik dan. We zagen hem met zijn allen glimlachen toen hij het zoekresultaat zag, soms is een kleine bevestiging van een verhaal voldoende. Nu is een nummer 1 positie in Google niet echt veelzeggend, leuk , een campagne is zo veel meer. Er zijn duizenden van dit soort ‘succesjes’ nodig. Wat echt super leuk is , en wat je ook nodig hebt om een hele uitdagende klus te klaren , is de oprechte interesse en respect van mede ‘Montferlanders‘ te voelen. Dat respect is wederzijds.
We hebben afgesproken dat we in de lente van 2022 de 3e politieke bijeenkomst organiseren. Dit keer gaan we ‘het veld’ in, om de raadsleden de praktijk te laten ervaren. Omdat goed advies en informatie belangrijk is voor goede besluitvorming gaan we de raad veel meer betrekken bij de uitdagingen die we als Stichting tegenkomen tijdens het werk. Daar is veel animo voor.