Op de website van het uitvoeringsprogramma, Tijd voor Montferland, gaan we binnenkort dieper in op alle projecten.  Enige actuele projecten van de Montferland op 1 campagne zijn:

Cultuur & Historie

  • Concepten over de historie van het Land van den Bergh, de oudste tuin van Nederland en Willem van den Bergh die 450 jaar geleden een prominente persoonlijkheid was tijdens het ontstaan van Nederland.
  • Er is een werkgroep Cultuur & Historie die het Cultuur & Historie kanaal in het Montferland netwerk gaat verdiepen en/of inhoud gaan geven.

TIP – Toeristisch Informatiepunt in ’s Heerenberg

  • Invulling geven aan het Toeristisch Informatie Punt in ’s Heerenberg die deze zomer al heel veel bezocht is.
  • Er is een werkgroep storytelling toeristische tips van vrijwilligers van de TIP. ( Live life & Enjoy like a Local )

Horeca

  • Verwerken van bedrijfspresentaties van de horeca in het Montferland netwerk en positie nemen buiten de regio.
  • Conceptontwikkeling voor de horeca. Trouwen in Montferland, Proef Montferland en Wild eten in Montferland zijn 3 concepten waar we nu aan werken. Ze staan online, worden nu uitgediept, afgerond en gaan dan net enige regelmaat mee in de marketing kalender van de Stichting.
  • Er is een werkgroep Chef’s  waarmee we periodiek bij elkaar komen en met elkaar de verhalen over het ontstaan van de bijzondere gerechten delen. Die spontane sessies zorgen voor nieuw aanbod en prachtige verhalen die we vertalen in blogs en delen met de hele regio en daarbuiten.  La table du chef, chef’s table als voorbeeld is in potentie  nieuw aanbod binnen de horeca in Montferland. Er zijn de nodige topchefs te vinden in Montferland.

Montferland fiets- en wandelparadijs

  • Verwerken van tientallen fietsroutes in de netwerken.
  • Er is een werkgroep Fietsen waarmee we nu het netwerk en de site Fietsen in Montferland verdiepen en/of inhoud gaan geven.
  • Er is een werkgroep Wandelen , die momenteel de routes aan het bewandelen is voor verdieping in de beschrijvingen en meer beeld voor de routes te verzorgen.

Dorpen & Steden

  • Dagelijks marketing activiteiten voor de Kasteelstad city marketing campagne
  • Dorpen, op dit moment krijgt Zeddam veel aandacht . Ieder dorp komt aan de beurt. Stokkum, Beek en Didam zijn de volgende dorpen waarmee we al begonnen zijn.

Hotspots

  • Ontwikkeling aanbod en concepten rondom Stroombroek
  • Promotie en conceptontwikkeling voor natuurmonument het Bergherbos

Online marketing

  • We werken dagelijks aan het Montferland netwerk dat daardoor ook groeit in bereik.
  • Er is een werkgroep Social Media Marketing gepland, dat nog opgestart moet worden zodra de deelnemers er tijd voor hebben.